söndag 18 december 2011

Julpyssel och studier

Sitter för tillfället och försöker knåpa ihop en författningsuppgift till skolan. Lagar och paragrafer är inte mina favoriter men det är bara att bita ihop. Som tur är så är det inte så många uppgifter om just det :)

Helgen i övrigt har bjudit på bad, skridskoskola, fika, bus och lite pyssel. Härligt med ledig tid tillsammans med familjen. Jag jobbar bara 2 dagar till sen är jag ledig en hel vecka :)

Nu har jag äntligen blivit färdig med dörrkransen som jag började med för flera veckor sedan, mossan tog slut och den blev liggandes. Men nu är den klar och hänger på dörren,blev nöjd med den iaf. :)
När jag ändå hämtade in mossa, passade jag på att plantera dessa små skönheter.

Väldigt enkelt, ta ur hyacinterna ur plastkrukan, bädda in i mossa, trä pärlor på ståltråd och vira runt så att mossan hålls på plats. Färdigt! Fint och lite annorlunda mot vanliga planteringar:)

Nej, nu får jag väl ta mig i kragen och skriva klart uppgiften så jag blir färdig någon gång. Ha en härlig söndag. Kram Johanna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar