fredag 8 mars 2013

Mycket på G......

Det har hänt så otroligt mycket sedan jag sist skrev här. 2013 verkar bli året då mycket roligt händer i våra liv, jag började året med att gå upp till heltid, jag har bytt avdelning på jobbet och blivit omvårdnadsledare, vi har köpt hus, jag tar min examen till sommaren och snart ska jag avsluta en resa jag påbörjade i maj förra året.

Jag har beslutat att efter många års kämpande med min övervikt genomgå en Gastric bypass, denna resa började jag som sagt i maj förra året och nu snart ska jag opereras. Inför operationen ska man leva på Modifast för att minska fettet runt levern så att operationen blir lättare att utföra. Så Modifast  har jag nu levt på i 10 dagar, och det har gått ganska bra. Visst kan jag ärlig säga att jag varit hungrig som en varg vissa dagar och humöret inte alltid varit på topp, men det har gått bättre än vad jag trodde. Det som varit värst är att inte kunna dricka kaffe med mjölk, så det är något jag riktigt ska njuta av efter operationen :)

Det drar ihop sig nu, förmiddagen har spenderats inne på UAS för inskrivningssamtal, där jag träffat kirurgen som ska operera mig, narkosläkare, sjuksköterska och sjukgymnast. Jag har fått så mycket information, så huvudet känns tungt, tur att Micke va med så han kan påminna mig om vad de sa :) Konstigt nog är jag inte nervös, men det kommer nog dagen innan.

Det finns en viss risk att det kommer bli en del tjat om min operation här en tid framöver :)
//Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar