fredag 20 april 2012

Äskade barn

Jag är så otroligt tacksam för min fina familj. 9 år har jag och M tillbringat tillsammans i vått och torrt. 3 underbara barn har vi skapat på denna tid. Ibland känns det som tiden går så otroligt fort, och jag säger gång på gång att jag ska stanna upp och njuta i nuet. Det går bra emellanåt, men sen rullar vardagen på i full fart. Det gäller att påminna sig om att stanna upp och njuta. Just nu är det full rulle i mitt liv, jobb och skola tar upp den mesta av min tid. Studierna är jätte skoj och intressant, men medför också mindre tid till familjen och en inre stress som aldrig vill ge med sig. Men jag försöker tänka att tiden jag investerar i studierna nu investerar jag i framtiden och familjen.

 Sommaren -11
Sommaren-11

Kasper går ut 1 nu till våren, han utvecklas hela tiden. Han har börjat läsa, räkna, skriva, kopplar samman saker på ett helt annat vis än förr. En klok ung pojke som ständigt utvecklas.

Tuva, vår trollunge går även hon i skolan. Hon älskar att skriva och rita. Det bästa hon vet är att skriva brev, hon säger vad hon vill skriva och jag bokstaverar. Jätte duktig har hon blivit. Även här händer så mycket i utvecklingen, både kroppsligt och kunskapsmässigt. Hjular, står på händer, går ner i split och spagat, varje dag är det nya övningar som visas upp.

Enya vår lilla bebis, som snart blir tre. Envis som få, pratar för fullt, spexar och älskar att stå i centrum. Ibland blir jag förvånad över så mycket hon lär sig hela tiden, klipper, klistrar, nya ord. Jag önskar jag kunde stanna tiden så hon kunde vara liten länge till.

Jag är så tacksam att jag att jag har er och får vara med varje dag och se er utvecklas. Inget är bättre än det i hela världen. Jag älskar er!

1 kommentar: