onsdag 6 juli 2011

Egentid...

Barnen sover, älsklingen jobbar och jag sitter här ensam med levande ljus, en skål med nötter och isvatten. Skönt att koppla av i ensamhet ibland efter att ha jobbat kväll.

Glaset på bilden har jag fått efter min mormor, varje gång jag ser det går tankarna till när jag va liten. Mormor hade glas och saftkanna i lika och varje gång vi va hos henne fick vi saft i just dom glasen. Vi satt och tittade på frukterna och försökte läsa vad det stod.  Jag blir varm i hjärtat när jag ser dom. Jag är glad och tacksam att jag fick glasen, för nu har jag alltid henne med mig på något vis. För dom glasen är mormor för mig.

I kväll har min syster och hennes sambo varit barnvakt till barnen, då vi båda jobbat. Tack snälla ni!! Kan bara säga att barnen va överförtjusta att mamma och pappa skulle jobba och dom skulle få ha just Madde och Emma som barnvakt :) Jag är så glad att vi har dom nära nu, så vi kan träffas oftare.

Nej, nu ska jag kika lite på tv och surfa runt lite på nätet. God natt och sov gott!
Kram Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar