onsdag 30 mars 2011

Evigt ung!

Är nyss hemkommen från staden. Jag har varit ut och ätit med mina fina arbetskamrater och tittat på teater. Vi såg Evigt ung, den va riktigt bra. Jag har inte varit på teater sen skolan så att bara gå på teater va skoj i sig, sen va det ju bara ett stort plus att den va bra också.

Teatern va roligt, men jag fick också en tankeställare när jag satt där. Nu tycker jag att vi på min arbetsplats är väldigt duktiga att arbeta salutogent och med idividen i centrum. Att våra boende får välja till stor del hur de vill ha sin vardag och att vi försöker hitta aktiviteter som passar var och en. För alla är vi olika med olika intressen. Men jag tror att allt kan förbättras, och vill förbättra och utveckla min arbetsplats. Den senaste tiden har jag blivit mer och mer sugen på att börja plugga. Jag skulle vilja utbilda mig till demensuska eller liknande. Jag vill inte byta jobb utan jobba kvar på min avdelning. För jag trivs så otroligt bra och vi vill alla samma sak. Vi strävar efter samma mål, och det är så otroligt skönt att arbeta i en sån grupp. Och sen att jag har världens bästa arbetskamrater säger ju allt.

Det va lite av  mina  onsdags funderingar;)

Kram Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar