tisdag 22 mars 2011

Vilket underbart väder det varit idag, vi tog en promenad och matade fåglarna på förmiddagen. Det va så skönt att komma ut lite. Det va första gången Enya klev ur vagnen och matade fåglarna. Hon verkade tycka att det va skoj. Promenaden avslutades med lunch nere på gallerian med familjen och Enyas gudmor.
Besöket hos ögonläkaren gick inte som vi ville. Tuvas ögon hade inte blivit mycket bättre, så hon behöver glasögon. Förhoppningsvis växer det bort och i framtiden behövs bara läsglasögon. Men det får tiden utvisa.
Min första tanke va NEJ, vad säger hon. Jag vet att Tuva kommer att vara jätte fin i glasögon och hon verkar inte ha något emot det än. Men min stora rädsla är att dom andra barnen ska reta henne på dagis eller i skolan. Barn kan vara så fruktansvärt elaka mot varandra. Men man ska inte ta ut något i förskott, skulle någon vara dum mot henne så får vi ta det då. Men tanken slog mig direkt, ingen ska få vara dum mot vår prinsessa. Usch, bara tanken på att någon ska reta henne får det att knyta sig i magen. Jag vet med mig själv att jag skulle bli så fruktansvärt arg och ledsen.
Nej, nu ska jag lägga den tanken ifrån mig. Hon ser iaf. fram emot att testa och välja glasögon så det är ju positivt. Det ska bli intressant att se vad hon väljer för glasögon...Hon ville ha ett par rosa, sa hon tidigare idag..;) Så vi får väl se om vi hittar ett par rosa...
Efter läkarbesöket tog jag och Tuva en shoppingtur ute på stan. Kanske visar senare vad vi köpte. Nu ska kika på tv och slappa en stund.
Kram Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar