måndag 20 juni 2011

Hål i örat...


En nyklippt son som tagit hål i örat idag. Jag har varit emot hål i öronen, då jag är rädd att barnen ska få infektioner och allergi. Men efter mycket tjat en lång tid och övervägande gick jag med på att Kasper skulle få ta hål i örat. Det va en riktigt stolt och mallig son som kom hem och visade upp sitt nya hål :) M hade övertalat honom att klippa sig med, och äntligen gick han med på det, då blev mamma riktigt glad :)

Idag har Tuva varit på inskolning på fritids, tänk att hon ska börja skolan till hösten. hon börjar bli en stor tjej. Det kommer att kännas jätte konstigt att bara ha ett dagisbarn, en "liten". Önskar dom kunde vara små för alltid....Nej då, men det känns bara som att tiden går alldeles för fort. Nu tycker dom om att höra mamma sjunga och läsa saga, leka med dom, om några år då blir man bara pinsam och låter illa :) Jag får passa på att njuta riktigt ordentligt av tiden. Jag vet att det  kommer mycket annat mysigt och roligt när de blir äldre man kan göra och självklart kommer de alltid att vilja ha tid med sin mamma, men desto större de blir desto självständigare blir de. Men,men än är det lång tid kvar, så det "problemet" får jag ta senare :)

 Apropå att tiden går fort, så börjar Enya bli stora tjejen nu, på dagarna är hon utan blöja för det mesta. det går lite si så där. Men vi tar en dag i taget och ser vart det går...Hon är jätte duktig på att säga till, men hinner oftast inte på toaletten i tid. Men det kommer nog...

Nu ska jag surfa runt lite på nätet och se om man kan hitta något skoj på någon av alla reor som är....
Kram Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar