söndag 21 augusti 2011

Produktiv dag!

Idag har vi hunnit med massa skoj, jag och Tuva tog en tripp ut i skogen tillsammans med min kusin och hennes dotter. Underbart att komma ut lite, och mycke kantareller blev det :)



Jag har sagt det förr, men skogen är för mig en plats att slappna av i och bara släppa alla tankar och måsten. En underbar plats att tanka positiv energi på. Så det blir nog en tur till eller två under nästa vecka, Bäst att passa på medans det finns svamp kvar :)

När vi kom hem bakade vi kladdkaka och kokade äppelmos på äpplena som snälla svärmor kom förbi med på förmiddagen.




Jag tänkte bjuda på receptet till äppelmosen:
Äppelmos med vanilj

  1. Skala och dela  1 kg äpplen i bitar och lägg dem i en kastrull med 2 dl vatten.


 2. Dela en vaniljstång på längden och skrapa ur fröna i kastrullen. Lägg även i den urskrapade stången. Låt koka i ca 30 min. Rör om då och då.

3.Rör i 1 1/2 dl socker och rör försiktigt tills det smält. Tag av kastrullen från värmen och rör i 1 tsk Atamon. Häll upp i varma och rena burkar eller frys moset när det kallnat.



Jätte enkelt och gott! Här hemma ska det mumsas till morgon gröten :)

Nu ska jag ta och hoppa i säng för i morgon blir det en tidig morgon. God natt på er!
Kram Johanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar