tisdag 12 april 2011

Tisdag = ledig

Tisdag och dagen har inneburit ledighet för min del. Så härligt!!

Enya är fortfarande små skruttig så det har blivit bus och pyssel hemma med mamma och pappa idag. Härligt för busfia att få ha både mamma och pappa för sig själv en stund medans syskonen är på skola och dagis.



Måla och bygga med duplo har vi hunnit med, nu ligger lill trollet och sover här på soffan bredvid mig.


Tänk att vårt lilla troll blir 2 år nästa månad. Tiden går så otroligt fort, hon är fortfarande vår lilla bebis och det kommer hon nog få vara länge till :)
Usch, va jag tycker det är svårt att komma på vad man ska köpa i födelsedags present till henne. Vi får grubbla lite på det, vi har ju tid på oss. Men det hade varit skönt att få det gjort snart, för sen i juni fyller Kasper också år. Men det är ju betydligt mycket lättare, för han kan ju önska själv vad han vill ha.

Idag blir det nog en tur till grann orten för storhandling av mat, nu ekar både kylskåp och skafferi tomt. Så det är nog dags :) Jag får sätta mig och skriva en matsedel och inköpslista. Jag tycker att det är så smidigt att skriva matsedel vecka för vecka för då vet man vad man ska göra och har då allt hemma. Jag avskyr att behöva springa på affären varje dag. Och sen är det lättare att det blir nyttig mat när vi planerar för hela veckan. Så det ska jag passa på att göra nu när lill trollet sover.

Kram Johanna

1 kommentar: