tisdag 8 februari 2011

Löss!!

För en tid sedan fick jag hem ett paket från buzzador, som innehöll Linicin. Linicin är en produkt mot löss. Nu har vi haft "turen" att inte behöva prova dessa produkter. Men det jag föll för är att de har en produkt Linicin Prevent spray, som sprayas på håret i förebyggande syfte. Produkten innehåller inte några insektsgifter, den är hudvänlig och har en neutral doft. Doften från sprayen gör ditt hår osynligt för lössen. Allt man behöver göra är att när man hör att det går löss på förskolan eller skolan så sprayar man håret 1 gång per dag. Så löper man mindre risk att få löss.
Är du som jag? Jag får panik när jag hör att det går löss, det kliar, och jag får för mig att vi har det...Det är så äckligt, därför är detta en perfekt produkt för mig. Den kommer gå varmt här hemma...;)


Det som är så bra med alla dessa produkter är att lössen ej kan bli ressistenta mot medlet då det inte är baserat på insektsdödande medel utan istället blockerar lössens syreupptag. Produkterna är giftfria och hudvänliga...
Vill du prova så hojta till, jag har några prover kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar